FAQ og kontaktinformation

Her finder du svar på de oftest stilet spørgsmål:

 

Hvor er mit bevis?

Dansk Førstehjælpsråd har ændret på mulighederne for at downloade førstehjælpsbeviser. Læs mere her: Mit bevis 

 

Siden meldte fejl under min booking:

Det kan ske at tilmeldingssiden laver fejl, dette kan opstå hvis du trykker tilbage, siden timer ud eller du lukker siden ned, under selve bookingen.

Har du indtastet navn, adresse, cpr-nummer m.v. og trykker du næste, så skal du færdiggøre din bestilling og betale online. Sker dette ikke vil serveren reservere en plads til dig. Det betyder hverken at du er tilmeldt eller afmeldt, det betyder bare at systemet husker dig og har reserveret en plads til dig på holdet.
Forsøger du at tilmelde dig igen vil du få følgende fej:

”Deltager eksisterer i forvejen på dette hold.”

Skriv en mail til os på: mail@routesafe.dk, så tilmelder dig og sender et online betalings-link, nulstiller din tilmelding så du kan starte helt forfra eller sletter dig helt fra holdet så du undgår betaling. 

  

Jeg har ikke Dankort

Det gør ikke noget. Vi tager stort set alle betalingskort.

Har du ikke mulighed for at betale med kort, skal du skrive en mail til os på: mail@routesafe.dk Så afslutter vi din tilmelding og du kan betale kontant ved fremmøde. Bemærk at der pålægges et gebyr på kr. 30,- ved kontant betaling.  

 

Jeg har ikke modtaget nogen bekræftelse på mail:

Har du ikke fået en bekræftelse på mail, kan dette skydes, at du ikke har indtastet din mailadresse korrekt eller at du har forsøgt at tilmelde dig men ikke har fuldendt bookingenden og betalt online.

Har du ikke betalt online: Læs mere under ”Siden meldte fejl under min booking” (Står ovenfor.)

 

Online betalingen gik ikke igennem:

Vær opmærksom på:
1) At vi ikke hæver pengene på din konto samme dag som du tilmelder dig.
2) At der vil stå ”FORA” på dit kontoudtog – ikke RouteSafe eller førstehjælp.

Er betalingen ikke blevet godkendt kan vi sende et betalingslink til dig på mail. Skrive til os på: mail@routesafe.dk 

Svigter alt kan du også betale kontant ved fremmøde. Bemærk dog at der pålægges et gebyr på kr. 30,- ved kontant betaling.  

 

Skal jeg have alle 8 timers førstehjælp når jeg har taget noget af det tidligere?

Oftest er svart ja, men det kan tænkes at du kan nøjes med 4½ timers førstehjælp.

Kurset er opbygget af to moduler af 4 timers (240 min.) varehed. Første modul er HLR (Hjerte Lunge Redning) og AED (Hjertestarter). Andet modul er færdselsrelateret førstehjælp til bil, traktor & motorcykel. Har du taget et af disse moduler tidligere og er der udstedt et bevis i henhold til kørekortbekendtgørelsen § 36, stk. 7 og DFR retningslinjer, kan du fritages for undervisning. I modsatte fald skal du på kursus igen - også selvom du har haft førstehjælp før - måske endda flere gange før.

Bemærk: Erhvervskolerens 12 timers førstehjælp ikke giver merit.

Tages modul "Færdselsrelateret førstehjælp til bil, traktor & motorcykel" separat tager dette modul 4½ time. 

Vi anbefaler generelt at du tager alle 8 timer. Det gør vi fordi:

  1. Du er 100% sikker på at dit bevis er gyldigt og ikke bliver afvist.
  2. Vores erfaring siger os, at de elever som har haft HLR tidligere, faktisk stadig får en hel del ud af de første 4 timer hos os, fordi vi er mere nede i substansen.
  3. Undervisningen er sammenhængende - alt giver meget mere mening, når du er med fra starten.
  4. Vores kurser er så billige og udgifterne til administration, lokaler, forsikringer og materialer er de samme, så der er ikke er prisforskel. Så hvorfor ikke tage hele pakken?
  5. Bliver dit bevis afvist, skal du tilmelde dig et nyt kursus (og betale for dette kursus).

Så har du, efter de gældende regler, et gyldigt bevis for f.eks. HLR, så kan du vælge først at kommer 3½ time efter kursusstart. Det er helt op til dig.

Læs mere om merit.

 

Kan jeg overflyttes til et andet hold?

Det kan ske at man bliver forhindret i at deltage. I det tilfælde kan du blive overflyttet til et andet kursus. Du skriver bare dit navn, datoen på det kursus du er tilmeldt og datoen på det kursus du gerne vil overlyttes til i en mail til os – så overflytter vi dig.

Du skal dog være opmærksom på, at vi normalt opkræver kr. 75,- til dækning af vores udgifter i forbindelse med flytningen.

Du kan ikke overflyttes senere den 24 timer før kursusstart.   

 

Jeg skal melde afbud:

Du kan ikke melde afbud telefonisk.

Afbud skal ske skriftligt på e-mail. 

Dette har vi valgt for, at du også til enhver tid, kan dokumentere at du har meldt afbud rettidigt.

Skriv mailen til: mail@routesafe.dk og oplys om navn, fødselsdato og datoen for kursuset.

 

Kan jeg ikke ringe til jer:

Jo det kan du godt.

Du skal dog være opmærksom på, at kontoret kun er deltids bemandet.

Derfor beder vi dig om kun at ringe på 22114455 hvis det er meget presserende. Vi træffes normalvis bedst mellem 10 og 12.

Du skal også være opmærksom på, at der ingen garanti er for, at vi er på kontoret og online på vores bookning system, selvom du ringer mellem 10 og 12.

Derfor er det altid en god idé at skrive en mail til os. Vi svarer når vi er på kontoret. 

 

Oplysning om klagemuligheder

Hvis du er utilfreds med eller vil klage over et kursus købt hos os, bedes du henvende dig til os på mail: mail@routesafe.dk

Hvis ikke dette er tilfredsstillende har du mulighed for at indgive en klage til Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. Du kan benytte dette link: https://minsag.forbrug.dk/fkvweb/checkcomplaintstart.aspx

 

 

Kontakt oplysninger:

RouteSafe.dk

 

Kontor:

Junghansvej 64
6000 Kolding

Mail: mail@routesafe.dk

CVR: 33007698
Bank: 0759 - 3225611628

Undervisningslokale:

Kolding: Dyrehavevej 110, v. Nordre Sportsplads, 6000 Kolding

Grindsted: Magion, Tinghusgade 15, 7200 Grindsted